نسیم بیهود

پایگاه خبری اجتماعی کانون فرهنگی هنری ولایت- بیهود قاین ( خراسان جنوبی )

نسیم بیهود

پایگاه خبری اجتماعی کانون فرهنگی هنری ولایت- بیهود قاین ( خراسان جنوبی )

نسیم بیهود

گزارش رویداد های فرهنگی اجتمایی بیهود قاینات و فعالیت های کانون فرهنگی ولایت در این پایگاه خبری قابل دسترسی می باشد .

آدرس نسیم بیهود در شبکه های اجتماعی:
تلگرام: https://t.me/nasimebihud

سروش: http://sapp.ir/nasimebihud

ارتباط با مدیر وبلاگ از طریق تلگرام: https://t.me/bihood1400

* کپی مطالب با ذکر منبع بلامانع است *

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

آخرین نظرات

  • ۲۰ مهر ۹۵، ۲۳:۱۶ - romina
    سلام
  • ۵ مرداد ۹۵، ۱۶:۰۱ - علی صفری
    لایک
  • ۱۷ ارديبهشت ۹۵، ۱۶:۰۲ - عسل
    :)

نویسندگان

۸ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

فایل صوتی برنامه رادیویی بقبند تهیه شده در بیهود

کاری متفاوت با لهجه محلی، مصاحبه با اهالی مسّن روستا و اجرای مسابقه بین زنان و مردان به جای کودکان


دریافت
حجم: 7.7 مگابایت
توضیحات: بقبند . برنامه صدای خراسان جنوبی در بیهود به سال 1390
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۵ ، ۱۷:۴۵
نعمت الله اطمینان

به بهانه نود وهشتمین سالگرد شهادت

درگوشه یکی ازچندین آرامستان قدیمی بیهود نزدیک به یک قرن است که بزرگ مردی همراه باهمسرش دریک قبر آرمیده اند. دلاورمردی که درقاموس زندگیش عشق وارادت به ائمه موج می زند . اهالی بیهود به پاس دین مداری ایشان وسایرعلمای گرانقدری که دراین مکان دفن هستند ،عاشورای هرسال با برپایی مراسم عزاداری ، یاد وخاطره آنان راگرامی می دارند .شیخ محمد حسن یکی از سه شهید فضیلت استان خراسان جنوبی است که شخصیت های زیادی درکتاب هایشان به جنبه های علمی،اجتماعی وسیاسی مبارزاتی ایشان اشاره کرده اند.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۹۵ ، ۲۲:۴۴
نعمت الله اطمینان

مسایقات فوتسال جام نوروز95 بیهود که با رقابت تیم هایی از جوانان تهران ، مشهد و بیهود در تعطیلات نوروزی آغاز شده بود با برتری تیم کانون فرهنگی هنری ولایت پایان یافت. مدیر کانون ولایت بیهود ضمن قدردانی از جوانان و همچنین آقایان حسین عبدالهی ، حسن جعفری و محمدرضا اسماعیلی ( داوران مسابقات) و احسان خرمی ( مسئول تربیت بدنی کانون فرهنگی) اظهار داشت:در رقابت های دوستانه ای که بین تیم های: شهید کاوه، شهید هادوی، پایگاه مقاومت شهدا، بانک تجارت، امامزاده، دهیاری، امید، همدلان و سوپر بهشت برگزار شد، نهایتا در مرحله فینال، تیم های کانون فرهنگی و بانک تجارت بیهود به ترتیب در مقام های اول و دوم قرار گرفتند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۸ فروردين ۹۵ ، ۰۰:۱۲
نعمت الله اطمینان

توجه بیشتر به پتانسیل های بالقوه طبیعت بیهود میتواند جهش قابل توجهی در جایگاه گردشگری قاینات داشته باشد.

طبیعت سرسبز با رنگین کمانی از کوه های رنگارنگ ، وجود سد بیهود به عنوان تنها نقطه آبی منطقه با قابلیت قایق سواری، قلعه کهن خُند ( ثبت شده در سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری  کشور)،آب انبار، چنار کهن ، امام زاده با امکانات رفاهی تفریحی، آسیاب آبی، موزه مردم شناسی، مناطق بکر تفریحی : زَرَخ، خُند، حسن جمال، کمینگاه و غار ناشناخته گود و کوه های سر به فلک کشیده مناسب کوهنوردی ؛ همگی گوشه ای  از مواهب طبیعی این منطقه هشتند که توجه به انها میتواند در ارتقای جایگاه گردشگری قاینات موثر باشد.

گفتنی است طرح جامع روستای هدف گردشگری بیهوددر سال 87تهیه و با واگذاری 3000 متر مربع زمین جهت ایجاد زیرساخت ها، مورد تصویب استان قرار گرفته است و امید است با پیگیری شورای اسلامی بیهود و مسئولین محترم شهرستان ، این طرح اجرایی گردد.



۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۳ فروردين ۹۵ ، ۱۳:۱۷
نعمت الله اطمینان

سیزدهم نوروز95 در بیهود طی دهه گذشته و شاید دهه های قبل در نوع خود به متفاوت ترین سیزده به در تبدیل شده است.باران های بهاری، بارش لحظه ای تگرگ، هوای نسبتا ابری و سرمای خفیف هوا  عملا همه را خانه نشین کرده است.طوری که همشهریان که 13 نوروز های گذشته را به دامان سرسبز طبیعت زرخ، خُند، حسن جمال ، سد بیهود ، کمینگاه و .... پناه می بردند هم اکنون به شیوه ای متفاوت ، این روز را در خانه میگذرانند.البته با بهار سرسبز امسال امکان استفاده از طبیعت خرم و باطراوت بیهود در روز های بعد برای همگان وجود دارد.


۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۳ فروردين ۹۵ ، ۱۲:۱۴
نعمت الله اطمینان





۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ فروردين ۹۵ ، ۲۳:۵۲
نعمت الله اطمینان


 مسابقات فوتسال جام نوروز 95 در بیهود قاین 

 

اطمینان مدیر کانون ولایت: در این مسابقات فوتسال دانش آموزان، دانشجویان و همشهریان مهمان از تهران و مشهد در قالب 10 تیم ( شهید کاوه، کانون فرهنگی، پایگاه شهدا، امید، سوپر بهشت، امامزاده عبدالغفار، دهیاری، همدلان، شهید هادوی، و بانک تجارت) به رقابت می پردازند. این مسابقات هرساله در عید نوروز و ماه رمضان در سطح روستا برگزار می شود.

 گفتنی است روستای بیهود مرکز دهستان پیشکوه در فاصله 50 کیلومتری شهر قاین مرکز شهرستان قاینات قرار دارد .این روستا زادگاه سردار شهید محمود کاوه و 40 شهید دوران دفاع مقدس است و از مناطق تفریحی آن می توان به سد بیهود، زرخ، زومیچ، قنات خند، قلعه خند و حسن جمال که همگی از طبیعتی زیبا و جذاب خصوصا در فصل بهار و اوایل تابستان برخوردارند، اشاره کرد .


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ فروردين ۹۵ ، ۱۲:۵۱
نعمت الله اطمینان

نمایشگاه عکس « طبیعت بیهود» آثار علی اکبر شریف زاده  به همت کانون فرهنگی هنری ولایت در روستای بیهود شهرستان قاینات گشایش یافت.

این نمایشگاه از سوی کانون فرهنگی هنری ولایت و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قاینات برپا شده است.در نمایشگاه مذکور تصاویر مربوط به جاذبه های تفریحی، گردشگری و تاریخی روستا برای معرفی به علاقه مندان عرضه شده و تا 13 فروردین در محل مدرسه راهنمایی بنت الزهرا برای بازدید علاقه مندان دایر است.
روستای بیهود مرکز دهستان پیشکوه در فاصله 50 کیلومتری شهر قاین مرکز شهرستان قاینات قرار دارد.
این روستا زادگاه سردار شهید محمود کاوه و 40 شهید دوران دفاع مقدس است و از مناطق تفریحی آن می توان به سد بیهود ،  زَِرَخ ، زومیچ ، قنات خند ، قلعه خند و حسن جمال که همگی از طبیعتی زیبا و جذاب خصوصا در فصل بهار و اوایل تابستان برخوردارند، اشاره کرد .


۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۷ فروردين ۹۵ ، ۱۴:۵۰
نعمت الله اطمینان